Definitieve uitslag verkiezingen bekend

IMG_20180323_102711752vrijdag 23 maart 2018 11:00

Het centraal stembureau Haarlem heeft op vrijdag 23 maart 2018 om 10.00 uur de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De ChristenUnie heeft definitief een zetel. GroenLinks heeft ten opzichte van de voorlopige uitslag een extra restzetel gekregen. De SP krijgt hierdoor niet 3 maar 2 zetels.

De kiesdeler is met een totaal aan 67687 geldig uitgebrachte stemmen uitgekomen op 1735 22/39 stemmen. De ChristenUnie heeft 1791 stemmen gehaald. Genoeg dus voor een zetel maar het geeft aan dat in Haarlem voor de ChristenUnie elke stem telt.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 was de kiesdeler 1645,5 en haalde de ChristenUnie 1646 stemmen. Totaal zijn er dus 145 extra stemmen op de ChristenUnie uitgebracht. Lijsttrekker Frank Visser: "Ik wil alle mensen die ons hun stem hebben gegeven hartelijk bedanken. Met ons team gaan wij ons de komende vier jaar inzetten voor de bloei van onze stad".

De zetelverdeling is als volgt:

Partij Zetels in de gemeenteraad
D66 5
PvdA 6
VVD 5
GroenLinks 9
SP 2
CDA 4
OPHaarlem 2
Actiepartij 1
ChristenUnie 1
Trots 2