Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief ChristenUnie Haarlem - 11 maart 2022

Beste leden en vrienden,

Het is bijna zo ver. Morgen is in het centrum de verkiezingsmarkt waar alle politieke partijen zich presenteren en aanstaande maandag openen de eerste stembussen. Woensdagnacht weten we dan of de ChristenUnie ook de komende vier jaar u weer mag vertegenwoordigen in de gemeenteraad.

Het komt er nu op aan! Elke stem telt voor de ChristenUnie in Haarlem. 100 stemmen kunnen het verschil maken tussen wel of geen zetel. Wij hebben daarom uw hulp nodig om een mooi resultaat te halen!

Wilt u daarom de komende dagen iedereen om u heen (buurt, school, werk, kerk, vrienden, familie, etc.) vertellen dat u op de ChristenUnie stemt en mensen die u spreekt overhalen om ook op één van onze kandidaten te stemmen. Denk niet "die stemt toch wel ChristenUnie" of juist "die zal toch nooit ChristenUnie stemmen". Beide is in de praktijk verrassend vaak niet het geval! Veel mensen stemmen lokaal anders dan landelijk of overwegen dat te doen. Er zijn genoeg twijfelaars die u over de streep kunt trekken en dat kan voor het resultaat een groot verschil maken! Persoonlijk contact met bekenden helpt daarbij. Vraag daarom mensen of ze gaan stemmen en of ze al weten op wie ze gaan stemmen.

U kunt ons ook helpen op de sociale media. Wij plaatsen dagelijks meerdere berichten op Facebook, Twitter en Instagram. Deel en like deze berichten en plaats vooral ook reacties. Hoe meer interactie, hoe meer andere mensen de berichten zien!

Heeft u onze drie animatie filmpjes al gezien?
Dankzij twee vrijwilligers uit onze achterban zijn professionele filmpjes gemaakt die heel kernachtig een standpunt laten zien uit ons verkiezingsprogramma: over windmolens, over meer groen in de stad en over beter fietsbeleid. Ze zijn de moeite waard om te delen! Ook verschijnt er de komende dagen nog een filmpje over de aanpak van zwerfafval.

Verrassingsactie zaterdagmiddag
Wij staan zaterdag tussen 9 en 16.30 uur op de verkiezingsmarkt in de Koningstraat (zijstraat van de Grote Markt). Wilt u meehelpen? U bent van harte welkom. 's middags om 14 uur komt ook Tweede Kamerlid Don Ceder daar langs en hebben wij nog een verrassing in petto... Komt u ook?

Meer weten over onze standpunten en resultaten?
Op onze site staat een alfabetisch overzicht van standpunten, ons verkiezingsprogramma en een manifest met de samenvatting van ons verkiezingsprogramma.

Op onze site vindt u ook een handig overzicht van onze resultaten. Hier zitten vast punten tussen waarmee u ook andere mensen kunt overtuigen om op de ChristenUnie te stemmen. Een aantal van deze resultaten zullen wij de komende dagen ook op een toegankelijke manier delen via de sociale media.

Wij bellen graag met twijfelaars!
Kent u mensen die twijfelen over hun stem op de ChristenUnie of nog vragen hebben? Vraag dan of wij ze mogen bellen en geef hun naam en nummer aan ons door via info@haarlem.christenunie.nl. Wij beantwoorden graag alle vragen. Er is altijd wel een standpunt te vinden waar iemand het niet mee eens is. Probeer mensen te laten zien hoeveel dingen daar tegenover staan.

Bedankt voor al uw support en gebed voor ons werk in Haarlem en omgeving!

Frank Visser
Lijsttrekker ChristenUnie Haarlem

Laat de windmolens weer draaien!

De windmolens bij Schoteroog staan al jaren stil. Ze kunnen worden vervangen door iets hogere exemplaren en dan voorzien in 15% van de energiebehoefte van Haarlem. De ChristenUnie wil dit mogelijk maken.

ChristenUnie feliciteert Ramplaankwartier

Wijkinitiatief SpaarGas Ramplaankwartier krijgt 4 miljoen euro subsidie van het Rijk. De toekenning is vandaag bekend gemaakt door Minister Hugo de Jonge. Hierdoor kan de coöperatie aan de slag met het realiseren van een zonnewarmtenet. De bedoeling is dat het Ramplaankwartier een voorbeeldwijk wordt voor heel Nederland hoe je kunt afstappen van het aardgas.

Bereikbaarheid dienstverlening gemeente moet beter

Er moeten normen komen voor de snelheid afhandeling van verzoeken van ondernemers bij de gemeente. Hiervoor pleitte lijsttrekker Frank Visser tijdens het Politiek Ondernemersdebat Haarlem op 8 maart 2022.

Tijd voor mobiliteitsakkoord Waarderpolder

De gemeente Haarlem moet samen met ondernemers in de Waarderpolder een mobiliteitsakkoord sluiten. Hiervoor pleitte lijsttrekker Frank Visser tijdens het Haarlems Politiek Ondernemersdebat in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen.

ChristenUnie volgens Fietsersbond dé fietspartij van de regio

Volgens de Fietsersbond Regio Haarlem zijn er grote verschillen tussen Haarlemse politieke partijen over de rol van de fiets. De ChristenUnie komt in Haarlem als beste uit de bus in de vergelijking van de verkiezingsprogramma's. Ook in Velsen scoort de ChristenUnie de hoogste ogen als het gaat om het verbeteren van de fietsvoorzieningen.

Tikkie voor een campagnegift

Wij hebben voor de campagne veel kosten moeten maken, o.a. voor advertenties in kranten en op sociale media en voor het drukken van folders. Nog niet alle kosten zijn hiervoor gedekt. Wilt u ons daarom steunen met een gift?

U kunt uw gift op de volgende manieren overmaken:

• Overboeking: Dit kan via bankrekeningnummer NL54ABNA0415026989 t.n.v. ChristenUnie Haarlem onder vermelding van "Gift Campagne 2022".

• Geven via tikkie: U kunt uw bijdrage ook overmaken via dit tikkie.

Alvast bedankt!

Wist u dat de ChristenUnie een ANBI is en dat u dus alle giften kunt aftrekken bij uw belastingaangifte? Ook uw contributie is aftrekbaar als gift!

Meer milieupleinen in Haarlem

Het moet voor inwoners van Haarlem veel makkelijker en aantrekkelijker worden om afval te scheiden. De ChristenUnie pleit voor een aanpassing van de afvalstoffenheffing, voor mini-milieupleinen bij winkelcentra en voor het openen van de milieupleinen in buurgemeenten voor Haarlemmers zodat inwoners dichter bij huis hun afval kwijt kunnen.

Rol de rode loper uit voor de fiets!

Fietspaden in Haarlem zijn vaak te smal. Met de groei van het fietsverkeer en de opkomst van snelle e-bikes en bakfietsen is er meer ruimte nodig voor fietsers. De ChristenUnie wil daarom bredere fietspaden.

Huizentekort Haarlem vandaag... bijna 4000 !

De ChristenUnie zette vandaag 40 verhuisdozen op de Grote Markt: voor elke 100 zoekers 1 doos. Frank Visser, lijsttrekker: “De ChristenUnie Haarlem heeft oog voor onze jongeren en hun hopeloze zoektocht naar een woning. Voor gezinnen die zich steeds vaker gedwongen voelen ver buiten Haarlem op zoek te gaan naar een woning en voor ouderen die graag naar een gelijkvloers appartement zouden gaan maar dit niet kunnen vinden. Wij willen recht doen aan al deze woningzoekers’’.

Geef kinderen ontbijt

Nog steeds gaan er kinderen naar school zonder ontbijt. De Stichting Nationaal Jeugd Ontbijt doet daar wat aan. In meerdere gemeenten verstrekt zij wekelijks via vrijwilligers en sponsors ontbijtjes aan gezinnen die dat nodig hebben. De ChristenUnie heeft voorgesteld hier ook in Haarlem mee te starten. De wethouder heeft toegezegd dit te gaan onderzoeken.

Campagnespot: Toekomst voor kinderen van Haarlem

Onze nieuwe campagnespot is verschenen. In dit spotje spreken Haarlemse kinderen en tieners zich uit over hun wensen voor de toekomst... Naast lijsttrekker Frank Visser komt ook onze jongste kandidaat Rebecca Linder (16 jaar) in beeld.

Koeien blijven in Hekslootpolder

De koeien in de Hekslootpolder moeten blijven. Door de nieuwe stikstofregels dreigt het gevaar dat de koeien hier weg moeten. De ChristenUnie stelde daarom vragen tijdens het vragenuurtje.

Gebedspunten ChristenUnie Haarlem februari-maart 2022

• Bidt voor de laatste twee campagneweken, voor energie voor de fractieleden, het campagneteam en het bestuur, voor mooie gesprekken met kiezers tijdens de verschillende campagne-acties. Wij hopen dat we gezegend mogen worden met een nieuwe periode in de gemeenteraad voor onze fractie.
  • Bidt voor vrede in de Oekraïne. De huidige crisis laat ons zien hoe kwetsbaar onze democratie is. Bidt voor de vele Haarlemmers uit Oekraïne die machteloos moeten toezien wat er in hun land gebeurd en in angst leven voor hun familie.
  • Bidt voor de jeugdzorg rond Haarlem. Er zijn nog steeds wachtlijsten en er loopt een belangrijke aanbesteding. Bidt dat jongeren die dat nodig hebben snel de juiste zorg krijgen. Bidt ook voor meer pleegouders, er is daar nog steeds een tekort aan.
  • Bidt voor de onderhandelingen die direct na de verkiezingen zullen starten tussen de verschillende politieke partijen. Dat er een stabiele coalitie zal komen voor het bestuur van onze gemeente en dat er goede keuzes gemaakt mogen worden voor de koers van onze stad.
Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op Facebookfooter-rechts