Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief ChristenUnie Haarlem - 3 maart 2022

Beste leden en vrienden,

Over 13 dagen zijn de verkiezingen voor de gemeenteraad. Elke stem telt voor de ChristenUnie in Haarlem! 100 stemmen kunnen het verschil maken tussen wel of geen zetel. Wij hebben daarom uw hulp nodig om een mooi resultaat te halen! U kunt ons op allerlei manieren helpen:

1. Wees onze ambassadeur
Vertel iedereen om u heen (buurt, school, werk, kerk, vrienden, familie, etc.) waarom u op de ChristenUnie stemt en haal ze over om op één van onze kandidaten te stemmen. Ga er niet automatisch vanuit dat alle christenen in uw omgeving ChristenUnie stemmen. Er zijn genoeg twijfelaars die u over de streep kunt trekken en dat kan voor het resultaat een groot verschil maken! En vraag ook niet-christenen op ons te stemmen. Veel mensen hebben waardering voor de standpunten en de stijl van de ChristenUnie. Zij zijn bereid lokaal op ons te stemmen als zij door mensen in hun omgeving worden aangemoedigd dit te doen.

2. Doe mee op sociale media
Wij plaatsen vrijwel dagelijks meerdere berichten op Facebook, Twitter en Instagram. Ook zijn er al meerdere filmpjes verschenen op YouTube. Deel en like deze berichten en plaats vooral ook reacties. Hoe meer interactie, hoe meer andere mensen de berichten zien!

3. Help met verspreiden folders
Wij zoeken mensen die onze folder willen verspreiden in de week van 7 maart. Wilt u meehelpen stuur dan een mail naar info@haarlem.christenunie.nl met daarin uw telefoonnummer.

4. Help mee in onze stand op 12 maart
Wij zoeken mensen die willen helpen bij onze marktkraam op de Grote Markt tijdens de verkiezingsmarkt op 12 maart. Dit kan tussen 9 en 16 uur. Ook als u maar 2 uurtjes kunt helpen dan zijn wij daar heel blij mee. 's middags om 14 uur komt ook Tweede Kamerlid Don Ceder daar langs en hebben wij nog een verrassing in petto... We willen daarom graag tussen 13.30 en 15.30 uur extra veel vrijwilligers hebben. Komt u ook? Meldt u dan aan via info@haarlem.christenunie.nl

Meer weten over onze standpunten en resultaten?
Op onze site staat een alfabetisch overzicht van standpunten, ons verkiezingsprogramma en een manifest met de samenvatting van ons verkiezingsprogramma.

Op onze site vindt u ook een handig overzicht van onze resultaten. Hier zitten vast punten tussen waarmee u ook andere mensen kunt overtuigen om op de ChristenUnie te stemmen. Een aantal van deze resultaten zullen wij de komende dagen ook op een toegankelijke manier delen via de sociale media.

Wij bellen graag met twijfelaars!
Kent u mensen die twijfelen over hun stem op de ChristenUnie of nog vragen hebben? Vraag dan of wij ze mogen bellen en geef hun naam en nummer aan ons door via info@haarlem.christenunie.nl. Wij beantwoorden graag alle vragen. Er is altijd wel een standpunt te vinden waar iemand het niet mee eens is. Probeer mensen te laten zien hoeveel dingen daar tegenover staan.

Bedankt voor al uw support en gebed voor ons werk in Haarlem en omgeving!

Frank Visser
Lijsttrekker ChristenUnie Haarlem

Tikkie voor een campagnegift

Wij willen de laatste twee weken graag nog extra adverteren op sociale media. Nog niet alle kosten zijn hiervoor gedekt. Wilt u ons daarom steunen met een gift?

U kunt uw gift op de volgende manieren overmaken:

• Overboeking: Dit kan via bankrekeningnummer NL54ABNA0415026989 t.n.v. ChristenUnie Haarlem onder vermelding van "Gift Campagne 2022".

• Geven via tikkie: U kunt uw bijdrage ook overmaken via dit tikkie.

Alvast bedankt!

Wist u dat de ChristenUnie een ANBI is en dat u dus alle giften kunt aftrekken bij uw belastingaangifte? Ook uw contributie is aftrekbaar als gift!

Campagnespot: Toekomst voor kinderen van Haarlem

Onze nieuwe campagnespot is verschenen. In dit spotje spreken Haarlemse kinderen en tieners zich uit over hun wensen voor de toekomst... Naast lijsttrekker Frank Visser komt ook onze jongste kandidaat Rebecca Linder (16 jaar) in beeld.

ChristenUnie opent strandseizoen met Haarlem aan zee!

Als we niet flink aan de bak gaan dan heeft klimaatverandering in de toekomst grote gevolgen voor Haarlem. Dit maakte de ChristenUnie vandaag op ludieke wijze zichtbaar door met een mini-strandje aan de Schotersingel alvast het strandseizoen te openen. Vanaf het strandje presenteert de partij de belangrijkste lokale klimaatplannen. Lijsttrekker Frank Visser: “De ChristenUnie Haarlem wil recht doen aan klimaat en schepping’’.

Frank Visser bij Family7 over verkeersveiligheid

Vanavond was onze lijsttrekker Frank Visser te gast in de actualiteitenrubriek Uitgelicht van Family7 over te praten over verkeersveiligheid. Wat wil de ChristenUnie in Haarlem de komende jaren daar aan doen? Je ziet het in deze TV-uitzending!

ChristenUnie tandem trotseert storm bij tocht langs fietsknelpunten

Er valt nog veel te verbeteren aan de fietsroutes in Zuid-Kennemerland. Om dit zelf te ervaren gingen ChristenUnie lijsttrekkers Frank Visser (gemeente Haarlem) en Frank Cornet (gemeente Velsen) vandaag op een tandem twee noord-zuid fietsroutes verkennen tussen beide gemeenten. Conclusie: er zijn nog veel barrières en het fietscomfort moet beter. “Juist tijdens een storm merk je hoe vervelend die knelpunten zijn omdat je moet omfietsen en door onnodig veel hobbels minder comfortabel op je fiets zit” aldus de beide lijsttrekkers.

Besluitvormende burgerraden: een recept voor ongelukken

In veel gemeenten wordt met de nieuwe raadsperiode op komst nagedacht over nieuwe vormen van burgerparticipatie. Hoe zorg je dat meer mensen participeren en inwoners zich gehoord voelen?

Bidden en stemmen voor Haarlem

Op woensdag 16 maart mogen we weer naar de stembus. In Haarlem strijden dan 18 partijen om 39 zetels in de gemeenteraad. Hoe kijken we als christenen tegen deze verkiezingen aan? Hoe ga je kiezen en hoe betrek je daarbij het geloof?

Twee tieners kandidaat voor ChristenUnie

Op de kandidatenlijst van de ChristenUnie voor de gemeenteraad in Haarlem staan twee tieners. Zelf mogen ze gezien hun leeftijd niet eens stemmen, maar Haarlemmers mogen wel hun stem uitbrengen op Rebecca Linder (16 jaar) en Joeri Bosch (17 jaar). Lijsttrekker Frank Visser: “Ik ben blij met deze gemotiveerde tieners op onze lijst. Ik hoop dat Rebecca en Joeri veel voorkeurstemmen zullen krijgen van Haarlemse jongeren.”

Raadsvragen over verkeersveiligheid Haarlem Zuidwest

Deze week kwamen onder andere in Nieuwsuur en via het Haarlems Dagblad beelden naar buiten van een reeks gevaarlijke verkeerssituaties op schoolroutes in Haarlem Zuidwest. De beelden waren schokkend. Je zag fietsers die aan de kant werden gedrukt, vrachtwagens die rakelings langs fietsende kinderen reden en zelfs een bijna ongeluk op de Wagenweg bij het Sancta Maria waar een auto keihard op een groep overstekende scholieren afreed. De ChristenUnie is geschrokken van deze beelden en vindt dat snel actie nodig is.

ChristenUnie Haarlem presenteert verkiezingsprogramma

Het verkiezingsprogramma van ChristenUnie Haarlem heeft als titel “Samen recht doen” gekregen. Lijsttrekker Frank Visser: “Wij willen ons inzetten voor een zorgzaam Haarlem, waarin burgers naar elkaar omzien en de gemeente er is voor mensen die het alleen niet redden. Mensen mogen geen nummer zijn. Recht doen betekent dat er altijd ruimte moet zijn voor maatwerk. De gemeente moet ook vrijwilligers ondersteunen. Hun inzet is het cement van onze Haarlemse samenleving. Geef bijvoorbeeld mantelzorgers jaarlijks een cadeaubon als blijk van waardering”

Gebedspunten ChristenUnie Haarlem februari-maart 2022

• Bidt voor de laatste twee campagneweken, voor energie voor de fractieleden, het campagneteam en het bestuur, voor mooie gesprekken met kiezers tijdens de verschillende campagne-acties. Wij hopen dat we gezegend mogen worden met een nieuwe periode in de gemeenteraad voor onze fractie.
  • Bidt voor vrede in de Oekraïne. De huidige crisis laat ons zien hoe kwetsbaar onze democratie is. Bidt voor de vele Haarlemmers uit Oekraïne die machteloos moeten toezien wat er in hun land gebeurd en in angst leven voor hun familie.
  • Bidt voor de jeugdzorg rond Haarlem. Er zijn nog steeds wachtlijsten en er loopt een belangrijke aanbesteding. Bidt dat jongeren die dat nodig hebben snel de juiste zorg krijgen. Bidt ook voor meer pleegouders, er is daar nog steeds een tekort aan.
  • Bidt voor de onderhandelingen die direct na de verkiezingen zullen starten tussen de verschillende politieke partijen. Dat er een stabiele coalitie zal komen voor het bestuur van onze gemeente en dat er goede keuzes gemaakt mogen worden voor de koers van onze stad.
Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op Facebookfooter-rechts