Zoek alternatieven loket station Haarlem

DSC02804.JPGdonderdag 10 december 2020 20:32

NS heeft bekend gemaakt dat het loket op station Haarlem gaat sluiten. Het aantal gebruikers van het loket is de laatste jaren fors gedaald. De ChristenUnie heeft in de commissie beheer de wethouder gevraagd naar alternatieven te zoeken voor reizigers die wel behoefte hebben aan een loket.

Op station Haarlem blijft straks wel een medewerker aanwezig voor reisinformatie. Raadslid Frank Visser: “Fijn dat er nog een mogelijkheid blijft voor persoonlijke service. Maar waarom zou die servicemedewerker niet ook abonnementen kunnen blijven verkopen?”

Een ander alternatief dat volgens de ChristenUnie onderzocht moet worden is om treinkaartjes en abonnementen straks te verkopen bij de Kiosk of de bewaakte fietsenstalling. De ChristenUnie heeft de wethouder opgeroepen deze mogelijkheid met NS te bespreken. Raadslid Frank Visser: “In het verleden konden treinkaartjes op veel kleine stations worden gekocht bij de stationskiosk. Nu nog steeds kan je bij mijn weten op station Zandvoort bij de kiosk retourtjes naar Amsterdam Centraal kopen. In Haarlem zou een combinatie van loket en kiosk een goede oplossing kunnen zijn.”