Waardig Ouder Worden 2.0

IMG-20201212-WA0038.jpgzaterdag 12 december 2020 16:26

Zaterdag 12 december ging Kandidaat Kamerlid Frank Visser (nr. 11 van de lijst) samen met enkele fractieleden van ChristenUnie-SGP Haarlemmermeer langs verzorgingshuizen Westerkim, Bornholm en de Horizon om een kerstboom met persoonlijke kerstwensen te overhandigen aan de bewoners en medewerkers. In het hele land vroeg de ChristenUnie deze dag aandacht voor het thema "Waardig ouder worden".

’s Ochtends ondertekenden Gert-Jan Segers (lijsttrekker ChristenUnie) en vertegenwoordigers van verschillende organisaties (zoals ouderenbond KBO-PCOB, Omroep Max, Aedes, Stichting Present en Bouwend Nederland) het manifest ‘Waardig Ouder Worden 2.0’. Vervolgens gingen in het hele land ChristenUnie fracties en kandidaat Kamerleden op campagne langs woon- en zorgvoorzieningen voor ouderen.

Vier jaar geleden stelde de ChristenUnie ook al een manifest op samen met o.a. Jan Slagter van Omroep Max. Toen werd een groot deel van de voorstelle opgenomen in het regeerakkoord. Deze actie krijgt nu een vervolg via het manifest Waardig Ouder Worden 2.0.

In het manifest wordt gestreefd naar 'een samenleving waarin ouderen kunnen blijven meedoen. Waarin jong en oud niet tegenover elkaar staan, maar naast elkaar. Waarin ruimte is om te wonen, elkaar te ontmoeten en voor elkaar te zorgen'. In het manifest wordt o.a. gepleit voor meer investeringen in ouderenhuisvesting.