Extra linksaf strook Prins Bernhardlaan

20141023 Asfalt fietsers hoek Prins Bernhardlaan - Schipholwegdonderdag 23 oktober 2014 20:05

Het college heeft besloten om op de Prins Bernhardlaan bij de kruising met de Schiphol weg een extra linksafstrook te maken voor verkeer richting de A9. De realisatie wordt betaald uit een subsidiepot van de provincie voor een betere doorstroming van het openbaar vervoer. Momenteel loopt het verkeer met name in de ochtendspits op de Prins Bernhardlaan vast waardoor ook lijn 80 vertraging oploopt.

De ChristenUnie vindt realisatie van de extra voorsorteerstrook een goed plan. Hierdoor profiteren zowel auto’s als openbaar vervoer. Het is mooi dat dit bijna helemaal door de provincie wordt betaald. Wel heeft de ChristenUnie gevraagd het stuk tegelfietspad aan de oostzijde van het kruispunt en midden op het kruispunt ook gelijk te voorzien van asfalt. Bij de aanleg van de busbaan langs de Schipholweg 1 à 2 jaar geleden is asfalt hier vervangen door tegels waardoor het fietspad minder comfortabel is geworden voor fietsers. Raadslid Frank Visser: “Dat is vreemd. Normaal wordt bij dit soort projecten teruggelegd wat er lag, of in ieder geval verbeterd. De wethouder heeft toegezegd het fietspad alsnog wordt hersteld. Hierdoor wordt het kruispunt ook voor fietsers verbeterd.”

Archief > 2014 > oktober