Debat in Pletterij met oud minister Eimert van Middelkoop

Abonnement 'CU Hoofdlid - laag' op 'Contributie Hoofdleden' voor 'Blokzijl, J. (J.) [87539]'donderdag 02 maart 2017 21:18

Woensdag 8 maart gaat Eimert van Middelkoop (oud minister van Defensie namens de ChristenUnie) in debat over de toekomst van de NAVO in de Pletterij.

USA-president Trump heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid met zijn uitspraken over de NAVO, de bijdragen van de Europese landen en de relatie met Rusland. Het regeringsbeleid is gericht op het handhaven van de druk op Rusland en het verhogen van het defensiebudget naar de NAVO-norm. Er zijn ook partijen die vinden dat er minder focus moet zijn op de NAVO en lagere defensiebudgetten. Eimert van Middelkoop (oud minister van Defensie namens de ChristenUnie) zal het debat hierover aangaan met emeritus professor Kees van der Pijl. Eimert van Middelkoop stelt dat de NAVO een onmisbaar instrument is voor de Europese veiligheid en de uitbreidingen in Oost-Europa en de druk op Rusland een noodzakelijk kwaad zijn om Russische expansiedrift te beteugelen. Vanuit het Centrum voor Geopolitiek bepleit Kees van der Pijl (School of Global Studies, University of Sussex) juist voor ontspanning en verlaging van het defensiebudget en het verlaten van de NAVO-koers met zijn snelle expansie in Oost-Europa.

De toegangsprijs voor dit debat is 3 euro. Kaarten zijn verkrijgbaar via de website van de Pletterij.

Archief > 2017 > maart