Betere informatie WMO-voorzieningen op internet

20100528 Scootmobielcursusdonderdag 13 april 2017 16:15

Het college heeft de ambtelijke organisatie naar aanleiding van raadsvragen van de ChristenUnie opdracht gegeven de informatie over het sociaal domein op de gemeentelijke website te bekijken en deze waar nodig te verbeteren.

De ChristenUnie stelde in maart schriftelijke vragen over de online informatie van de gemeente over sociale voorzieningen en specifiek het aanbod van scootmobielcursussen. Raadslid Frank Visser constateerde dat WMO-voorzieningen slecht vindbaar zijn op internet. Het college stelt nu: "Wij beseffen dat het advies om contact op te nemen met de Wmo-casemanager onvoldoende naar voren komt wanneer men zoekt op cursussen rijden met een scootmobiel in onze informatievoorziening. Dit gaan we verbeteren." Ook heeft het college inmiddels informatie op de digitale sociale kaart aangepast: www.socialekaarthaarlem.nl

Ook meldt het college dat er inmiddels een nieuwe website is met informatie van de sociaal wijkteams (www.sociaalwijkteamhaarlem.nl) die in de plaats zijn gekomen van Loket Haarlem. Eerder waren er klachten in de gemeenteraad dat de telefoonnummers van de sociaal wijkteams slecht te vinden waren. Het college verwacht voor het zomerreces klaar te zijn met het optimaliseren van de informatie op de gemeentelijke website.

Archief > 2017 > april