Nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd

20180329 Gemeenteraaddonderdag 29 maart 2018 22:25

Woensdag 29 maart is de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd. Twee van de 39 zetels zijn nog leeg. Een nieuw raadslid van GroenLinks is net bevallen en bij Trots Haarlem moeten nog wat formaliteiten worden gedaan voor het nieuwe raadslid nu de kandidaat die met voorkeurstemmen is gekozen ervoor heeft gekozen de zetel niet in te nemen.

De helft van de gemeenteraad is vernieuwd, maar onder de nieuwe raadsleden zitten meerdere oude bekenden. Bij enkele fracties zijn namelijk schaduwraadsleden "gepromoveerd" tot gemeenteraadslid.

Raadslid Frank Visser: "Wij feliciteren alle raadsleden met hun benoeming. Politieke standpunten verschillen soms, maar het zijn allemaal mensen met een passie voor Haarlem. Ik ben blij dat ik mij de komende 4 jaar weer namens de ChristenUnie mag inzetten voor onze mooie stad en hoop in samenwerking met de andere raadsleden te bereiken dat onze stad socialer, duurzamer en toegankelijker wordt en tegelijk de schuld van Haarlem wordt verlaagd".

Archief > 2018 > maart