Wandelnetwerk ook in Haarlem

DSC02713.JPGwoensdag 20 mei 2020 22:11

Recreatie Noord-Holland onderhoudt mede namens het Recreatieschap Spaarnwoude de app Wandelnetwerk Noord-Holland. Nu de druk op de duinen tijdens de Corona crisis erg groot is, zijn deze wandelroutes een uitkomst voor mensen die een rustige wandelroute zoeken. Het valt de ChristenUnie op dat de routes bijna heel Noord-Holland afdekken behalve Haarlem, Zandvoort, Bloemendaal, Heemstede en Haarlemmermeer. Deze gemeenten zijn nog (vrijwel) helemaal onontgonnen gebied. De ChristenUnie heeft daarom vragen gesteld aan het college.

In Haarlem is nog geen enkel startpunt met informatiebord van het wandelroutenetwerk (Zie: https://wandelnetwerknoordholland.nl/routeplanner) en alleen een stukje route langs de Hekslootpolder en de Jan Gijzenkade is opgenomen in het netwerk. Dat staat in schril contrast met Velsen dat maar liefst 13 startpunten met informatieborden heeft en een dicht netwerk van routes.

De ChristenUnie wilde daarom weten waarom Haarlem nauwelijks is meegenomen in het Wandelnetwerk Noord-Holland terwijl wij toch een belangrijke bijdrage leveren aan het recreatieschap Spaarnwoude. Ook hebben wij de wethouder gevraagd op welke termijn Haarlemmers ook overal in onze gemeente gebruik kunnen maken van deze handige app en of de wethouder bereid is ook in Haarlem enkele startpunten te maken.

De wethouder heeft gereageerd dat de gemeente subsidie heeft aangevraagd en dat in de loop van dit jaar en volgend jaar ook Haarlem toegevoegd zal worden aan het wandelnetwerk.