Aanpak doorstroming Oudeweg

Frank Visser-02-p_164x164vrijdag 25 april 2014 19:49

De gemeenteraad heeft een krediet van 2 miljoen euro beschikbaar gesteld om de doorstroming op de Oudeweg in de Waarderpolder te verbeteren. Op de kruising met de ir. Lelyweg komen verkeerslichten om het verkeer beter te kunnen regelen en er worden voorbereidingen getroffen om de weg te verbreden naar 2x2 rijstroken. “Voordat de Amsterdamse vaart definitief wordt versmald moet eerst de Oudeweg worden aangepakt. Prima om de doorstroming te verbeteren, maar er is nog geen enkel zicht op financiering van verdubbeling van de weg”, aldus gemeenteraadslid Frank Visser.

Tijdens de gemeenteraadsvergadering werd het voorstel van het college voor de doorstroming op de Oudeweg unaniem door de gemeenteraad gesteund. Wel legde Frank Visser namens de ChristenUnie de volgende stemverklaring af:

“De ChristenUnie steunt de verbetering van de doorstroming van de Oudeweg. De kredietaanvraag waar we nu over besluiten verdient echter niet de schoonheidsprijs. Er had ons inziens of een volledig uitgewerkt plan moeten liggen of alleen een voorbereidingskrediet moeten worden gevraagd. Aangezien de aanpak van de Oudeweg al besloten is bij de begroting en niet controversieel is zullen wij in dit geval niet tegen stemmen. Wel maken wij de kanttekening dat het vreemd is dat er zoveel geld wordt uitgegeven in voorbereiding op een volledige verdubbeling waar nog totaal geen zicht is op financiering. We hebben ook nog kanttekeningen bij de exacte inrichting maar we zijn blij dat de wethouder heeft toegezegd dat het ontwerp nog langs de gemeenteraad komt en zullen onze opmerkingen dan maken.”

Archief > 2014 > april