Smaakmakers 2018-2019

Banner Smaakmakersdonderdag 18 februari 2016 09:48

Op 18 maart lanceren PerspectieF en de ChristenUnie Smaakmakers 2018|2019. Dit wordt een avond waarbij jongeren met politieke ambities worden gemotiveerd door Gert Jan Segers en geïnspireerd door jonge raads- en statenleden. Dus wil jij binnen de lokale politiek graag een rol vervullen, wil jij in contact komen met de huidige jonge raads- en statenleden en wil je meer weten over Smaakmakers2018|2019, geeft je dan op!

De volgende gemeenteraadsverkiezingen zijn in 2018 en de provinciale verkiezingen in 2019. Dat klinkt nog ver weg, maar toch willen wij in een vroeg stadium beginnen met het enthousiasmeren van jongeren voor de lokale politiek. De behoefte voor meer jongeren die betrokken zijn bij het raad- en statenwerk is groot, net als de potentie bij jongeren. Om jongeren optimaal te kunnen begeleiden richting de lokale verkiezingen is PerspectieF in samenwerking met het opleidingsinstituut van de ChristenUnie begonnen met Smaakmakers 2018|2019.

Jongeren die interesse hebben in de lokale politiek en daarin graag een rol zouden willen vervullen, worden twee jaar lang begeleid door een mentor, een jonge fractiemedewerker, raads- of statenlid. Samen met een mentor kan er ontdekt worden of de lokale politiek bij je past, wat het raads- of statenwerk inhoudt, wat er zowel praktisch als inhoudelijk bij komt kijken? Denk hierbij aan contacten met een fractie, campagne voeren, het politieke spel leren kennen enz. Wil jij toewerken naar de lokale verkiezingen door meetings, cursussen, werkbezoeken en mentoring? Of ben jij een jonge fractiemedewerker, raads- of statenlid en vind jij het leuk om twee jaar lang een jongere te begeleiden geef je dan op!

Wat vragen wij van deelnemers:
- Motivatie om je twee jaar lang te verdiepen in de lokale politiek
- Tijd om te investeren in de gesprekken met de mentor
- Initiatief om deel te nemen aan o.a. activiteiten en vergaderingen binnen jouw gemeente

Wat vragen wij van mentoren:
- Motivatie om een jongere twee jaar lang te begeleiden
- Tijd om te investeren in de gesprekken met een jongere
- Initiatief om jongeren mee te nemen naar o.a. activiteiten en vergaderingen binnen jouw gemeente

De startavond wordt gehouden in Kade Café Amersfoort van 18.30 tot 22.00 uur. Aanmelden kan via www.perspectief.nu

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben neem dan contact op met Annika van de Belt bestuurslid Lokaal van PerspectieF, ChristenUnie-jongeren.

Wil je nu al actief worden binnen ChristenUnie Haarlem? Neem dan contact op met één van de bestuursleden of met fractievoorzitter Frank Visser.

Archief > 2016 > februari