Problemen Regiorijder snel oplossen

20150911_151935donderdag 21 december 2017 21:02

De ChristenUnie heeft in de gemeenteraad vragen gesteld over de problemen bij Regiorijder. Er zijn veel klachten van mensen die uren te laat of juist veel te vroeg worden opgehaald. Raadslid Frank Visser: “De wethouder heeft toegezegd in gesprek te gaan met de aanbieder en dat iedereen die te laat wordt opgehaald de kosten voor een vervangende taxi kan declareren bij Connexxion of de gemeente. Ik hoop dat de problemen snel worden opgelost want veel mensen zijn afhankelijk van Regiorijder”

Voorzitter, er waren begin 2017 veel aanloopproblemen met Regiorijder. Je zou verwachten dat het nu beter gaat maar dat lijkt niet het geval te zijn. Afgelopen zaterdag heb ik van 9 mensen gehoord dat ze die dag niet op tijd zijn opgehaald of juist veel te vroeg: 2,5 uur te laat, 1 uur te vroeg, 1,5 uur te laat, 2 uur te laat, 1 uur en een kwartier te laat, en ga zo maar door. Verschillenden hebben regiorijder maar weer afgezegd en hebben zelf vervoer moeten regelen.

Ik begrijp van de gebruikers dat dit geen incident is. De laatste weken is het continu raak met chauffeurs die of veel te vroeg of veel te laat komen en het Haarlems Dagblad van vandaag meldt nog meer klachten. Voorzitter, het kan toch niet zo zijn dat mensen zo in de steek worden gelaten door de vervoerder en niet kunnen meedoen aan sociale activiteiten en niet op tijd kunnen komen bij zorgverleners? 

In het Haarlems Dagblad stelt Connexxion vandaag dat zij de problemen niet alleen kan oplossen en dat er een verband is met het leerlingenvervoer. Hoezo, op zaterdag is er toch geen leerlingenvervoer? En Connexxion heeft het contract getekend.

De ChristenUnie-fractie heeft de volgende vragen voor de wethouder:

  1. Is de wethouder bekend met de problemen bij Regiorijder?
  2. Deelt de wethouder de mening dat de huidige situatie onacceptabel is en dat dit met spoed moet worden opgelost?
  3. Wat is precies het verband met het leerlingenvervoer?
  4. Heeft de wethouder hierover al gesproken met Connexxion die de regiecentrale beheert van Regiorijder?
  5. Op grond waarvan meent Connexxion dat een oplossing ook afhankelijk is van de gemeente?
  6. Kunnen de Haarlemmers die afhankelijk zijn van het WMO-vervoer tijdens de kerstdagen wel op Regiorijder rekenen?

 

« Terug

Archief > 2017 > december

Geen berichten gevonden