Meer budget nodig voor Spaarnwoude: langer uitstel is onverantwoord

DSC02712.JPGwoensdag 22 maart 2023 22:06

Op initiatief van de ChristenUnie heeft de Haarlemse gemeenteraad een ongebruikelijke stap genomen: er is een brief gestuurd naar de gemeenteraden van Velsen, Haarlemmermeer en Amsterdam en naar de Provinciale Staten. In deze brief roept de gemeenteraad van Haarlem de andere raden op samen extra geld beschikbaar te stellen voor het Recreatieschap Spaarnwoude. De vier gemeenten en de provincie beheren gezamenlijk het Recreatieschap. Het bijzondere is dat de brief unaniem door de hele gemeenteraad wordt gesteund.

Raadslid Frank Visser; "Al jaren is bekend dat er meer geld nodig is voor het Recreatieschap. Veel voorzieningen moeten worden vervangen en steeds meer mensen gebruiken het gebied nu het aantal inwoners in de regio sterk groeit. Het budget is bovendien al jaren niet verhoogd terwijl alles wel duurder is geworden. Toch lukt het de wethouders van de vier gemeenten en de gedeputeerde van de provincie die samen het bestuur vormen van het Recreatieschap niet tot een gezamenlijk besluit te komen."

De financiële nood is inmiddels zo hoog dat langer wachten onverantwoord is. Visser: "Wij hopen met deze brief de impasse te doorbreken. Concreet vragen wij het bestuur van het recreatieschap met een nieuwe begroting te komen waarbij alle deelnemers hun bijdrage verhogen. Haarlem is daartoe bereid. Wij hopen dat de andere drie gemeenteraden en de provinciale staten hetzelfde gaan vragen van het bestuur."

Lees hieronder de brief van de Gemeenteraad van Haarlem

TitelBestandsgrootteMIME-type
20230322 Brief aan raden Amsterdam, Haarlemmermeer en Velsen over Zienswijze op Kadernota 2024 Recre1,4 MBapplication/pdfdownload