Gebedspunten ChristenUnie Haarlem april-mei 2020

zondag 03 mei 2020 16:13

• Dank voor de afname van de IC-patienten in Haarlem. Bidt voor kracht en energie voor de zorgmedewerkers om vol te kunnen houden.
  • Bid voor wijsheid voor het college van B&W bij alle noodmaatregelen die nu genomen moeten worden dat er geen groepen mensen tussen wal en schip vallen.
  • Bidt voor mensen die eenzaam zijn in Haarlem. Tijdens de corona crisis is dit probleem extra groot doordat veel mensen geen bezoek meer (mogen) ontvangen. Bid voor de sociaal wijkteams en het werk van organisaties als stichting Present, stichting Ontmoeting en Stem in de Stad in Haarlem die proberen toch met zo veel mogelijk mensen contact te houden.
  • Haarlem gaat komende maanden werken aan een kerkenvisie. Wat moet er gebeuren met (monumentale) kerkgebouwen die leeg komen vanwege een dalend ledental of omdat de kerkgebouwen niet goed aansluiten bij de eisen van deze tijd. Bid voor het gesprek dat de gemeente hierover zal hebben met de kerkbesturen. Bidt ook voor kerken die nog op zoek zijn naar een vaste ruimte om samen te komen en voor nieuwe initiatieven in de stad.

Reacties op 'Gebedspunten ChristenUnie Haarlem april-mei 2020'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.