ChristenUnie volgens Fietsersbond dé fietspartij van de regio

DSC02809.JPGdinsdag 08 maart 2022 17:11

Volgens de Fietsersbond Regio Haarlem zijn er grote verschillen tussen Haarlemse politieke partijen over de rol van de fiets. De ChristenUnie komt in Haarlem als beste uit de bus in de vergelijking van de verkiezingsprogramma's. Ook in Velsen scoort de ChristenUnie de hoogste ogen als het gaat om het verbeteren van de fietsvoorzieningen.

De Fietsersbond Haarlem heeft een overzicht gemaakt van de mobiliteitsparagrafen van alle deelnemende partijen. De onderzochte partijen zijn op acht aspecten bekeken; aspecten waarvoor de Fietsersbond strijdt, meer geld of meer aandacht vraagt. De ChristenUnie scoort als enige partij op alle punten groen.

Andere partijen die goed scoren zijn PvdA, Partij voor de Dieren, GroenLinks en D66. Deze partijen worden gevolg door de Actiepartij en op enige afstand door Jouw Haarlem. De overige partijen stellen volgens de Fietsersbond teleur.

De ChristenUnie is blij met de resultaten van het onderzoek. Lijsttrekker Frank Visser: "Wij zetten ons al jaren in voor een beter fietsbeleid in Haarlem. De afgelopen periode is het onder meer gelukt een fietsstraat te realiseren achter het Schoterhof en de fietsverbindingen in het Schoterbos te verbeteren. Ik hoop dat er na de verkiezingen meer geld beschikbaar komt voor de fiets zodat we verder kunnen met investeren in meer fietsenstallingen en betere regionale doorfietsroutes".

Scores van de Haarlemse politieke partijen:

20220308 Matrix-Haarlemse-Politieke-Partijen-2022-02 Fietsersbond

Lees hier het volledige bericht van de Fietsersbond over Haarlem: https://haarlem.fietsersbond.nl/2022/03/07/haarlemse-gemeenteraadsverkiezingen-2022/

Lees hier het volledige bericht van de Fietsersbond over Velsen: https://haarlem.fietsersbond.nl/2022/03/07/met-de-fiets-bril-op-de-verkiezingsprogramma-s-2022-2026-in-velsen/