ChristenUnie wil meer investeren in de fiets

20230304_122251.jpgzaterdag 04 maart 2023 14:26

Snel even naar de supermarkt, naar het werk of op een vrije dag snel even de natuur in. De fiets is een ideaal vervoersmiddel dat je op een duurzame, gezonde en goedkope manier van A naar B krijgt. Ook in de toekomst moet dit mogelijk blijven en daarom zijn investeringen in een goede fietsinfrastructuur noodzakelijk. De ChristenUnie heeft op zaterdagmiddag 4 maart middels een manifest aandacht hiervoor gevraagd.

Het manifest werd geheel in stijl gepresenteerd bij de fietspont in Velsen door raadsleden uit Haarlem en Velsen en de provinciale lijsttrekker. Fietsponten zijn essentiële schakels in de fietsverbindingen. Dit geldt ook voor de pont bij Velsen en daarom is structurele financiering noodzakelijk. In het verleden heeft de ChristenUnie al succesvol aandacht gevraagd voor financiering van de fietspont bij Ilpendam. De Provinciale Staten besloot daarop extra geld beschikbaar te stellen.

Het manifest werd mede ondertekend door raadslid Frank Visser uit Haarlem: “Er moet meer worden geïnvesteerd in nieuwe fietspaden en vooral ook verbreding van bestaande. Met dit manifest willen wij onderstrepen hoe belangrijk dat is. Ook in Haarlem zijn meer doorfietsroutes nodig zoals vanaf de pont in IJmuiden via Santpoort langs de westelijke randweg naar Haarlem en Heemstede. Met provinciale subsidie kunnen dit soort routes sneller worden gerealiseerd.”

Michel Klein, lijsttrekker voor de komende verkiezingen, is enthousiast: “De ChristenUnie wil de komende vier jaar inzetten op meer rust- en waterpunten voor fietsers, meer financiering voor belangrijke verbindingen en wegen vrijmaken van alle obstakels. Kortom, ruim baan voor de fiets!”

De vorige verkiezingen kreeg de ChristenUnie de titel beste fietspartij van Noord-Holland toegewezen door de Fietsersbond. Met het manifest toont de partij zich opnieuw ambitieus om zoveel mogelijk Noord-Hollanders aan het fietsen te krijgen.

TitelBestandsgrootteMIME-type
20230304 Manifest Ruimte voor de fiets - kort.pdf156,6 kBapplication/pdfdownload
20230304 Manifest Ruimte voor de fiets - volledig.pdf208,8 kBapplication/pdfdownload